Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/252
Назва: Формування здоров'язбережувальних компетентностей дітей та учнівської молоді у процесі фізичного виховання
Інші назви: монографія
Автори: Холодний, О. І.
Пристинський, В. М.
Ключові слова: фізичне виховання
здоров'язбережувальні компетентності
учнівська молодь
Дата публікації: 2019
Видавництво: Вид-во Б. І. Маторіна
Короткий огляд (реферат): У монографії представлено результати експериментального дослідження, в якому запропонована розробка науково-методичного алгоритму формування здоров’язбережувальних знань, умінь і навичок, визначення його структурнофункціональних компонентів (філософсько-культурологічний, когнітивний, аксіологічний, мотиваційно-потребнісний, праксіологічний, суспільно-соціальний) та поетапної технології його реалізації. Визначені організаційно-педагогічні умови (цілеспрямований розвиток здатності до системного сприйняття феномену психосоматичного здоров’я у філософсько-культурологічному, аксіологічному й праксіологічному дискурсі; формування усвідомленого ставлення до здоров’язбережувальних знань як чинника пізнання психосоматичного здоров’я, навколишнього світу; цілеспрямований розвиток пізнавально-оздоровлювальної мотивації у процесі занять фізичною культурою) сприятимуть оновленню й удосконаленню змісту фізичного виховання дітей та учнівської молоді у контексті формування здоров’язбережувальних знань під впливом занять фізичною культурою.
Опис: Останнім часом спостерігається стійка тенденція погіршення стану фізичного здоров’я учнів загальноосвітніх закладів. Так, за даними Інституту гігієни і медичної екології ім. О. Марзєєва НАМН України, за останні роки захворюваність серед дітей шкільного віку зросла на 26,8%. Така тенденція зумовлена недостатнім обсягом рухової активності учнів та впливом різноманітних негативних особистісно-соціальних чинників (Ю. Бойчук, М. Гончаренко, В. Григоренко, Л. Жаліло, О. Іонова, С. Омельченко, В. Оржеховська, О. Савченко, С. Страшко та інші). Прийняті на державному рівні заходи щодо покращення здоров’я дітей та учнівської молоді (Державна програма розвитку фізичної культури, Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту, накази МОН України тощо) суттєво не вплинули на вирішення цієї гострої соціально- педагогічної проблеми. Відтак, маємо зауважити на необхідності використання принципово нових, науково обґрунтованих підходів до реформування системи фізичного виховання учнів загальноосвітніх закладів, передовсім у контексті формування здорновязбережувальних знань та компетенцій. Уважаємо, що одним із напрямів удосконалення педагогічного процесу в загальноосвітніх закладах із формування в учнів потреби в здоровому, фізично активному способі життя, а також створення відповідних умов для її практичної реалізації, є оптимізація навчання школярів фізичної культури, упровадження інноваційних дидактичних підходів, педагогічних технологій формування здоров’язбережувальних знань. Основними дидактичними функціями таких підходів є методичне забезпечення ефективності навчального процесу та координація міжпредметної педагогічної діяльності.У монографії набувають подальшого розвитку методологічні та теоретичні засади розкриття сутності, структурності, ієрархічності, функціональності системи здоров’язбережувальних знань учнів, що формуються під впливом занять фізичною культурою. Практичне значення результатів дослідження полягає в розробці алгоритму формування здоров’язбережувальних знань учнів та технології його реалізації у процесі фізичного виховання, механізмів діагностики рівнів сформованості здоров’язбережувальних знань учнів, у підготовці практичних рекомендацій щодо вдосконалення та оновлення змісту шкільного фізичного виховання, спрямованого на оздоровлення школярів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/252
ISBN: 978-617-7780-09-9
Розташовується у зібраннях:Наукові документи



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.