Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/327
Title: Виникнення і розвиток мови
Other Titles: навч. посіб.
Authors: Глущенко, В. А.
Овчаренко, В. М.
Руденко, М. Ю.
Keywords: загальне мовознавство
походження мови
розвиток мови
лексика
фонологія
морфологія
синтаксис
діалектологія
діалекти
індоєвропейські мови
національні мови
соціальні діалекти
Issue Date: 2019
Publisher: Вид-во Б. І. Маторіна
Abstract: У навчальному посібнику розглянуто питання виникнення та розвитку мови на всіх рівнях мовної системи, що передбачено програмою курсу «Вступ до мовознавства» на філологічних факультетах. Книга може бути корисною не тільки студентам, а й викладачам-словесникам, а також усім, хто цікавиться проблемою походження та розвитку мови.
Description: Взаємодія мов і закономірності їхнього розвитку, мова і суспільство – надзвичайно актуальні питання. Їх розв’язання важливе для кожного, хто хоче зрозуміти суть мови, розібратися в тому, як розвивається мова в суспільстві, визначити роль мови в житті людини та людства. Знайомство з посібником допоможе осягнути сутність утворення та історичного розвитку мов. Багато мовних явищ розвивається всередені самої мови; ці явища зумовлені внутрішніми можливостями тієї або іншої мови. Водночас розвиток мови нерозривно пов’язаний з розвитком суспільства. На мову впливають історичні, політичні та соціальні зміни. Знання цих аспектів дає студентам уявлення про мову як про феномен, що розвивається. Посібник складається з двох розділів. У першому розділі «Походження мови та закономірності її розвитку» викладено виникнення ідеї мовного розвитку, теорії походження мови, історичні зміни в лексичній, філологічній, морфологічній і синтаксичній підсистемах. Другий розділ – «Соціальні спільності людей. Соціальні типи мов» – присвячений розгляду племінних діалектів у їхній історії, утворенню споріднених мов, виникненню мов народностей, утворенню націй і національних мов, розвитку соціальних діалектів. У кінці кожного параграфа подано питання для самоперевірки, наприкінці першого й другого розділів – тестові завдання. Посібник містить бібліографічний список. Отже, перед студентом відкривається широка картина лінгвістичних знань, необхідних філологу. Адже відомо, що без широкої філологічної освіти та мовознавчої підготовки неможливо вивчити жодної мови.
URI: http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/327
Appears in Collections:Навчальні видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.