Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/395
Title: Пiдготовка майбутнiх учителiв до реалiзацiї сучасної методичної системи навчання природничих дисциплiн
Other Titles: Preparing future teachers for the implementation of the modern methodological system of teaching natural disciplines
Authors: Ткаченко, В.М.
Притула, М.I.
Черевань, Є.О.
Keywords: IКТ
природничi дисциплiни
синергетика
навчальний фiзичний експеримент
реальне i вiртуальне
Issue Date: 2020
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 10;135-139
Abstract: Стаття присвячена модернiзацiї природничо-наукової компоненти змiсту освiти. Розглянуто проблеми, якi виникають на цьому шляху. Звертається увага на необхiднiсть широкого запровадження IКТ при вивченнi природничих дисциплiн. Зазначено на можливiсть запровадження елементiв синергетичного пiдходу до системи навчального фiзичного експерименту у процесi навчання природничих дисциплiн. Звернуто увагу на використання двох перцептивних схем психiчного сприйняття дiяльностi суб’єкта пiзнання: основної i допомiжної.
Description: The article is devoted to the modernization of the natural science component of the content of education. The problems arising along this path are considered. Attention is drawn to the need for the widespread adoption of ICT in the study of natural disciplines. The possibility of introducing elements of a synergistic approach to the system of educational physical experiment in the process of teaching natural subjects is shown. Attention is drawn to the use of two perceptual schemes of mental perception of the activity of the subject of cognition: primary and secondary.
URI: http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/395
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pp135-139.pdf157,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.