Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/437
Назва: Історія української літератури: від давнини до першої половини 19 століття
Інші назви: навч.-метод. посіб.
Автори: Лисенко, Н. В.
Ключові слова: українська література
історія української літератури 19 ст.
давня література
перша половина 19 ст.
лекційний курс
практичні заняття
самостійна робота
словник літературознавчих термінів
Дата публікації: 2020
Видавництво: Вид-во Б. І. Маторіна
Короткий огляд (реферат): У посібнику подаються навчально-методичні матеріали до курсу „Історія української літератури” для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Розділи посібника містять плани лекцій, які відображають основний зміст курсу, орієнтовну тематику практичних занять зі списками літератури, планами, методичними рекомендаціями, завдання для самостійної роботи здобувачів, матеріали для перевірки набутих знань у формі тестування, а також тематику науково-дослідної роботи. Пропонується філологам (здобувачам, аспірантам, викладачам), усім, хто цікавиться літературою.
Опис: Література – вид мистецтва. Вона має універсальну здатність одночасно впливати на розум, серця і душі читачів. Курсові „Історія української літератури” належить одне з найважливіших місць серед предметів, що вивчаються на філологічному факультеті. Вивчення історії української літератури без спрямлень і спрощень в осмисленні головних і розмаїтих тенденцій розвитку, без застосування заздалегідь заготовлених схем для аналізу культурного процесу, особливо ж у контроверсійних точках, – завдання архіважливе. Тут не обійтися без інтерпретаційного вгляду в тонку матерію як окремих літературних фактів чи епізодів творчого прямування, так і їх системного осягнення. Основу знань з історії української літератури закладає вивчення першого етапу її розвитку – давної літератури. Давня українська література – особливий суспільний та естетичний феномен, який продовжує досліджуватися фахівцями, і без усвідомлення своєрідності якого неможливо скласти повну картину розвитку української літератури загалом. Важливим є визначення часових рамок поняття „давня українська література” та обширу памʼяток, які воно охоплює. Також вивчення періоду давньої літератури здобувачами-філологами включає не лише прочитання та інтерпретацію памʼяток давнього письменства, але й знайомство з історією їх віднаходження, публікації та дослідження, вивчення різних гіпотез сучасних учених щодо різних творів. Першим десятиріччям ХІХ століття належить особлива роль у багатовіковій історії української літератури. Це період, упродовж якого здійснилося перебазування усього духовного й культурного життя нації на живу, потенційно потужну й багату мову, що доти як розмовна функціонувала в народному середовищі (у пісні, в думі, в казці й легенді, в усній оповіді, взагалі в людській розмові). Література, звана художньою, високо піднесла значення народного слова, розкрила в ньому незвідані ще глибини та смисли. Тому завданням є дати здобувачам систематизоване знання історії української літератури першої половини ХІХ століття на тлі та у звʼязках із процесами європейської (світової) естетичної свідомості, розкрити їм сутнісні ознаки української літератури, формувати в них уміння орієнтуватися у процесі творчих пошуків нашого письменства, в розмаїтті стильових тенденцій. Ураховуючи багатоманітні освітні завдання, ми розробили навчально-методичний посібник, адресований як здобувачам, так івикладачам, які читають курс „Історія української літератури”. Укладаючи цю книгу, спиралися на власну практику викладання на філологічному факультеті ДВНЗ „Донбаський державний педагогічний університет”. Оглянемо стисло структуру посібника. Навчально-методичний посібник складається з двох розділів: «Курс „Історія української література: від давнини до першої половини ХІХ століття”», «Словник літературознавчих термінів». У першому розділі запропоновано варіанти аудиторної та самостійної роботи. У межах кожної навчальної теми подано перелік теоретичних питань, що їх потрібно опрацювати, список основної й додаткової літератури, рекомендованої здобувачам. Після лекцій уміщено питання, які допоможуть здобувачам систематизувати набуті знання. До практичних занять запропоновано завдання не тільки репродуктивного, але й дослідницького характеру. Щоб навчити здобувачів самостійно опрацьовувати важливі літературні джерела, аналізувати художній твір, у посібнику запропоновано завдання для самостійної роботи. Наведено також перелік текстів для прочитання та конспектування. Завершує розділ список контрольних питань до заліку. У другому розділі вміщено стислий термінологічний словник, де можна знайти визначення ключових понять курсу, терміни літературознавства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/437
Розташовується у зібраннях:Навчальні посібники

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Історія укр.літ. від давнини до пер.пол.19 ст.,2020.pdf1,51 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.