Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/765
Title: | МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ІНФОРМАТИКИ |
Other Titles: | THE POSSIBILITIES OF USING MOBILE TECHNOLOGY IN THE STUDY OF THE SCHOOL COURSE |
Authors: | Глазова, В.В. |
Keywords: | мобільні технології мобільний телефон середня освіта уроки інформатика навчальний процес |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Глазова В.В. Можливості використання мобільних технологій під час вивчення шкільного курсу інформатики, Інноваційна педагогіка, Випуск 54, Том 2, 2023, 178-182, https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2022/54.2.35 |
Series/Report no.: | Інноваційна педагогіка;54(2) |
Abstract: | Інформаційні технології відкрили перед сучасними суспільствами такі величезні перспективи, що будь-яка нездатність оволодіти ними фактично означає неповноцінне життя. Розвиток мобільної телефонії у середній освіті дає змогу працювати з дистанційним навчанням для досягнення більш тісної співпраці між викладачами й учнями, а також прокладає шлях до нового педагогічного підходу, де є неперевершена можливість поширювати знання та інформацію. Мета дослідження – систематизація й узагальнення відомостей щодо передового досвіду використання мобільних технологій під час вивчення шкільного курсу інформатики. Методологія дослідження полягає у застосуванні ряду підходів: аналітичного для осмислення літератури за темою статті; міждисциплінарного – всебічно вивчаючи фактологічний матеріал та при отриманні нових знань; системного з використання цілого спектру методів (біографічного, семіотичного, культурологічного, герменевтичного, історичного, теоретичного узагальнення) – комплексно осягаючи заявлену мету дослідження. Результати. Аналіз передового іноземного досвіду щодо використання мобільних технологій під час вивчення шкільного курсу інформатики свідчить про те, що викладачі інформатики використовують як ноутбуки та iPad, так і смартфони учнів і мобільні комп’ютерні системи, використовуючи для цього доступ до Інтернету. Викладач визначає змістовне використання мобільних технологій у навчальному процесі. Це залежить від навичок користування мобільними технологіями вчителем, спроможності вчителя вибирати цифрові пристрої для викладання/навчання, а також від знань, щоб правильно використовувати їх на уроках інформатики, і спроможності вчителя керувати самим навчальним процесом. Водночас в Україні поширеними є проблеми, які стримують динамічне поширення мобільних технологій у вивченні інформатики, зокрема пов’язаних із браком: кваліфікованих вчителів ІКТ, надійних джерел живлення, технологій з поточного ремонту, інфраструктури ІКТ у сільських школах, фонду для придбання обладнання та навчання вчителів комп'ютерної освіти. Наукова новизна: системно вивчається концепт використання мобільних технологій під час вивчення шкільного курсу інформатики. Практична значущість статті полягає у тому, що її результати можуть бути використані у ході підготовки дидактичних матеріалів для викладання інформатики. |
Description: | Information technology has opened up such tremendous prospects for modern societies that any failure to master it effectively means an incomplete life. The development of mobile telephony in secondary education makes it possible to work with distance learning to achieve closer cooperation between teachers and students, and paves the way for a new pedagogical approach, where there is an unparalleled opportunity to disseminate knowledge and information. The purpose of the study is to systematize and generalize information on best practices in the use of mobile technologies during school computer science courses. The research methodology consists in the application of a number of approaches: analytical for understanding the literature on the topic of the article; interdisciplinary - comprehensively studying factual material and acquiring new knowledge; systematic with the use of a whole range of methods (biographical, semiotic, cultural, hermeneutic, historical, theoretical generalization) - comprehensively comprehending the stated purpose of the research. The results. An analysis of best foreign practices regarding the use of mobile technologies in the school computer science course indicates that computer science teachers use both laptops and iPads, as well as students' smartphones and mobile computer systems, using Internet access for this purpose. The teacher determines the meaningful use of mobile technologies in the educational process. It depends on the teacher's mobile technology skills, the teacher's ability to choose digital devices for teaching/learning, as well as the knowledge to use them correctly in computer science lessons, and the teacher's ability to manage the learning process itself. At the same time, there are widespread problems in Ukraine that hold back the dynamic spread of mobile technologies in the study of informatics, in particular, those related to the lack of: qualifed ICT teachers, reliable power sources, technologies for ongoing repair, ICT infrastructure in rural schools, funds for the purchase of equipment and teacher training computer education. Scientifc novelty: the concept of using mobile technologies during the study of a school computer science course is systematically studied. The practical signifcance of the article is that its results can be used in the preparation of didactic materials for teaching computer science. Key words: mobile technologies; cellphone; secondary education; lessons; Informatics; learning process. |
URI: | https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2022/54.2.35 http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/765 |
ISSN: | 2663-6085 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.pdf | 183,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.