Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/787
Title: Алгоритми у сучасній фізико-математичній освіті
Other Titles: Algorithms in modern physical and mathematical education
Authors: Лимарєва, Ю.М.
Турка, В.М.
Боцанюк, І.А.
Keywords: алгоритм
навчальний процес
послідовність
логічність
усвідомлення
Issue Date: 2023
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Citation: Лимарєва Ю.М., Турка В.М., Боцанюк І.А. Алгоритми у сучасній фізико-математичній освіті. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2023. Вип. 13. С. 157–161. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079132023295408
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13;157-161
Abstract: У статті розглянуто проблему доцільності використання алгоритмів у навчальному процесі з фізики у закладах загальної середньої освіти. Висвітлено загальну цілісність організації освітнього процесу на алгоритмічній основі та очевидність її супровідної діяльності впродовж навчання. Увагу акцентовано на їх дидактичній вазі з метою спрощення навчальної діяльності, економії часу та цілісного розуміння процесу набуття знань особистістю.
Description: The article examines the problem of the feasibility of using algorithms in the educational process of physics in institutions of general secondary education. The general integrity of the organization of the educational process on an algorithmic basis and the obviousness of its accompanying activities during education are highlighted. Attention is focused on their didactic value with the aim of simplifying educational activities, saving time and holistic understanding of the process of acquiring knowledge by an individual.
URI: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/787
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pp_157-161.pdf323,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.