Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/789
Title: | Використання елементів STEM-освіти на уроках фізики в старшій школі |
Other Titles: | Use of elements of STEM education in physics lessons in high school |
Authors: | Лимарєва, Ю.М. Лойко, С.О. Іванов, С.Ю. |
Keywords: | STEM-освіта STEM-проєкт технічна симуляція освітній процес PhET мета використання |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Донбаський державний педагогічний університет |
Citation: | Лимарєва Ю.М., Лойко С.О., Іванов С.Ю. Використання елементів STEM-освіти на уроках фізики в старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2023. Вип. 13. С. 167–171. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079132023295419 |
Series/Report no.: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13;167-171 |
Abstract: | Стаття присвячена висвітленню застосування ідей щодо реалізації Концепції STEM-освіти під час викладання фізики в старшій школі, напрямлених на формування самостійності учнів, спроможності отримувати, аналізувати інформацію та приймати оптимальні рішення. Наведено приклади STEM-проєктів та доведено їх доцільність використання на уроках фізики в старшій школі. |
Description: | The article examines the problem of the expediency of using STEM elements in the educational process. The advantages of using STEM projects during the study of natural sciences, in particular, the high school physics course, are highlighted. Attention is focused on the development of independent activities of education seekers while working in a team and further becoming a competitive specialist for the high-tech development of Ukraine. |
URI: | http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/789 |
ISSN: | 2413-2667 |
Appears in Collections: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pp_167-171.pdf | 381,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.