Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/836
Назва: | Методичні рекомендації з навчальної дисципліни «Біологічна латинська мова» |
Інші назви: | для здобувачів 1 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спец. 14 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) |
Автори: | Піскунов, О. В. |
Ключові слова: | латинська мова |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Слов'янськ |
Короткий огляд (реферат): | Латинська мова – одна з базових навчальних дисциплін, що викладаються в багатьох навчальних закладах. Пояснюється це тим, що професійна мова спеціалістів складається з багатьох спеціальних термінів, які є словами греко-латинського походження. Тому вивчення основ латинської граматики, певного обсягу, медичної лексики та греко-латинських словотворчих елементів, принципів побудови медичного терміну – необхідна умова для свідомого сприйняття студентами спеціальних медичних дисциплін, для роботи з навчальною та науковою літературою, нарешті, для професійної діяльності майбутнього фахівця. Латинська мова протягом століть була мовою навчання, науки, культури в країнах Західної Європи. Геній римського народу об’єднав у своїй мові як багатства народної латини, так і духовні досягнення підкорених Римом народів, особливо стародавніх греків. Наука і культура, створені стародавніми греками та римлянами, не втратили свого значення і сьогодні, вони стали фундаментом як для європейської, так і для вітчизняної науки і культури. Як в європейських університетах, так і в багатьох перших вищих навчальних закладах України латинська мова була мовою викладання. Латинською мовою написані наукові праці численних вчених як Західної Європи, так і Росії та України. Серед них, зокрема, праці Корнелія Цельса „De medicina”, „батька медицини” Клавдія Галлена, „Systema naturae” Карла Ліннея, твори Феофана Прокоповича, Григорія Сковороди, Михайла Ломоносова. Широке використання латинської мови в системі навчання різних країн сприяло створенню спільних наукових номенклатур у різних галузях знань, що значно полегшило взаємопорозуміння між науковцями в усьому світі. Тому знання спеціальної латинської термінології та номенклатури для майбутнього фахівця є вкрай необхідним. Методичні вказівки призначені для допомоги студентам в оволодінні основними розділами курсу латинської мови та медичної термінології, у формуванні навичок утворення, перекладу та свідомого використання медичних термінів. Матеріал вказівок розрахований як для аудиторної, так і для самостійної роботи студентів. Методичні вказівки складаються з двох модулів: „Анатомо-гістологічна термінологія” та „Клінічна та фармацевтична термінологія”. Кожен з цих модулів вміщує теоретичний матеріал, обов’язковий лексичний мінімум та практичні вправи. Теоретичний матеріал викладено коротко, в обсязі, необхідному для формування зазначених навичок. Методична розробка відповідає робочій програмі, розробленій для викладання курсу за кредитно-модульною системою. |
Опис: | Піскунов О. В. Латинська мова і основи медичної термінології: метод. вказівки для студентів 1 курсу факультету фізичного виховання. Слов’янськ: ДДПУ, 2023. 100 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/836 |
Розташовується у зібраннях: | Навчальні видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Піскунов О.В. Латинська мова і основи медичної термінології, 2023.pdf | 273,09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.