Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/131
Назва: | Загальне недорозвинення мовлення: теорія та перспективи планування корекційно-розвиткової роботи |
Інші назви: | навч. посіб. |
Автори: | Могильова, Н. М. |
Ключові слова: | недорозвинення мовлення психолінгвістичні аспекти періодизація дошкільники диференційна діагностика методика корекційно-педагогічної роботи безмовленнєві діти мовленнєвий розвиток дитини планування занять практичні розробки плани-конспекти |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Б. І. Маторін |
Короткий огляд (реферат): | Базовий компонент дошкільної освіти визначає кінцевою метою мовленнєвого розвитку випускника дошкільного закладу сформованість у нього комунікативної компетенції. Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Водночас, як засвідчує практика, поширення комп’ютеризації, телебачення та інших технічних засобів, які стали доступними й дітям дошкільного віку у сім'ї, так і в дошкільних закладах, обмежує безпосереднє спілкування дітей з іншими мовцями, внаслідок чого збагачується їхня пізнавальна сфера і водночас гальмується мовленнєва. |
Опис: | Мовленнєвий розвиток дітей неможливо обмежити рамками занять, однієї змістовної лінії або й сфери життєдіяльності. Він наскрізно проходить крізь усю життєдіяльність дошкільнят. Мовлення – засіб і спосіб спілкування, самовираження, активності дитини у різних напрямках життєдіяльності. Те, наскільки вільно буде почуватися дитина у інформаційному, діяльнісному, предметному просторі групи, закладу багато в чому залежить від педагога. А ось оволодіння дитиною-дошкільником мовленням прямо залежить від тих умов, які створить педагог: як він організує простір групи, якими предметами, іграми, іграшками його наповнить; як буде пропонувати, мотивувати мовленнєву діяльність дітям; яким грамотним, виразним, доцільним буде мовлення самого педагога; наскільки уважно він ставитиметься до дитячого мовлення, схвалюватиме та підтримуватиме найменші спроби дитини розмовляти; наскільки тактовною і заохочувальною буде оцінка найменших успіхів дитини та зустрічних кроків батьків. Такий підхід потребує від педагога знання психології кожної дитини, розуміння меж її розвитку на даному етапі, комплексного охоплення всього змістовного матеріалу Програми та вміння цінувати кожну хвилину, щоб наповнити її тим змістом, який ефективно працюватиме на розвиток мовленнєвої компетентності дошкільника. Отже, кожний педагог, який у своїй професійній діяльності стикається з проблемами загального недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку, має можливість користуватися цим навчальним посібником та розміщеними у ньому зразковими планами-конспектами з метою усунення мовленнєвих проблем у сучасному дитячому середовищи. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/131 |
Розташовується у зібраннях: | Навчальні видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Загальне недорозвинення мовлення.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.