Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/146
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГлущенко, В. А.-
dc.contributor.authorОрел, А. С.-
dc.date.accessioned2019-12-09T10:26:28Z-
dc.date.available2019-12-09T10:26:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/146-
dc.descriptionЧимало нового в розвиток порівняльно-історичного методу, його втiлення в практику на конкретному мовному матеріалі внесли вчені Харківської лінгвістичної школи, причому не тільки працями з історичного синтаксису й лексикології (що стосовно О. О. Потебнi є загальновизнаним у сучасній лінгвістичній історіографії), а й iсторико-фонетичними студіями. Історичну фонетику східнослов’янських мов поряд з О. О. Потебнею плідно досліджували М. О. Колосов i П. Г. Житецький [26, с. 8–9]. Ми виходимо з того, що порівняльно-історичний метод, як і лінгвістичний метод узагалі, доцільно розглядати як складну лінгвістичну одиницю, що містить три різнорідні компоненти: онтологічний, операційний і телеологічний [342, с. 24; 26, с. 3, 12; 15; 17; 521а; 25а; 24, с. 38]. Наукові принципи й підходи характеризують онтологічний компонент у структурі методу. Операційний компонент порівняльно-історичного методу включає певні прийоми та процедури дослідження. Телеологічний компонент цього методу становить його мета [26, с. 14–15; 16а; 19а; 521а; 25а; 24, с. 26, 38]. У пропонованому навчальному посібнику ми аналізуємо порівняльно-історичний метод в студіях учених Харківської лінгвістичної школи, зосередившись на онтологічному компоненті й приділяючи значну увагу операційному й телеологічному компонентам. Основними принципами порівняльно-історичного дослідження є принципи історизму, причиновості й системності як конкретизація та вияв принципу загального зв’язку явищ [26, с. 14–22; 25а; 24, с. 27–37].ru_RU
dc.description.abstractРозкрито питання застосування порівняльно-історичного методу в студіях учених Харківської лінгвістичної школи; проаналізовано досягнення харківських лінгвістів у порівняльно-історичному мовознавстві, зокрема послідовність та ефективність дотримання принципів історизму, причиновості, системності та загального зв’язку явищ під час вивчення історико-фонетичних явищ у східнослов’янських мовах. Матеріали посібника можуть бути використані як здобувачами-філологами, так і викладачами-словесниками, а також усіма, хто цікавиться історією компаративістики.ru_RU
dc.publisherВид-во Б. І. Маторінаru_RU
dc.subjectмовознавство українськеru_RU
dc.subjectпринцип історизмуru_RU
dc.subjectпринцип причиновастіru_RU
dc.subjectпринцип системностіru_RU
dc.subjectпринцип загального зв'язку явищru_RU
dc.subjectХарківська лінгвістична школаru_RU
dc.subjectісторичний методru_RU
dc.subjectрозвиток мовиru_RU
dc.subjectБодуен де Куртене І. О.ru_RU
dc.subjectБулаховський Л. А.ru_RU
dc.subjectГоловацький Я. Ф.ru_RU
dc.subjectГумбольдт В.ru_RU
dc.subjectДаль В. І.ru_RU
dc.subjectЖитецький П. Г.ru_RU
dc.subjectПотебня О. О.ru_RU
dc.subjectСрезневський І. І.ru_RU
dc.subjectФортунатов П. Ф.ru_RU
dc.subjectШахматов О. О.ru_RU
dc.titleПорівняльно-історичний метод в українському мовознавстві: Харківська лінгвістична школаru_RU
dc.title.alternativeнавч. посіб.ru_RU
dc.typeBookru_RU
Располагается в коллекциях:Навчальні видання

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Глущенко В.А., Орел А.С. Порівняльно-історичний метод.pdf568,65 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.