Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/146
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Глущенко, В. А. | - |
dc.contributor.author | Орел, А. С. | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-09T10:26:28Z | - |
dc.date.available | 2019-12-09T10:26:28Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/146 | - |
dc.description | Чимало нового в розвиток порівняльно-історичного методу, його втiлення в практику на конкретному мовному матеріалі внесли вчені Харківської лінгвістичної школи, причому не тільки працями з історичного синтаксису й лексикології (що стосовно О. О. Потебнi є загальновизнаним у сучасній лінгвістичній історіографії), а й iсторико-фонетичними студіями. Історичну фонетику східнослов’янських мов поряд з О. О. Потебнею плідно досліджували М. О. Колосов i П. Г. Житецький [26, с. 8–9]. Ми виходимо з того, що порівняльно-історичний метод, як і лінгвістичний метод узагалі, доцільно розглядати як складну лінгвістичну одиницю, що містить три різнорідні компоненти: онтологічний, операційний і телеологічний [342, с. 24; 26, с. 3, 12; 15; 17; 521а; 25а; 24, с. 38]. Наукові принципи й підходи характеризують онтологічний компонент у структурі методу. Операційний компонент порівняльно-історичного методу включає певні прийоми та процедури дослідження. Телеологічний компонент цього методу становить його мета [26, с. 14–15; 16а; 19а; 521а; 25а; 24, с. 26, 38]. У пропонованому навчальному посібнику ми аналізуємо порівняльно-історичний метод в студіях учених Харківської лінгвістичної школи, зосередившись на онтологічному компоненті й приділяючи значну увагу операційному й телеологічному компонентам. Основними принципами порівняльно-історичного дослідження є принципи історизму, причиновості й системності як конкретизація та вияв принципу загального зв’язку явищ [26, с. 14–22; 25а; 24, с. 27–37]. | ru_RU |
dc.description.abstract | Розкрито питання застосування порівняльно-історичного методу в студіях учених Харківської лінгвістичної школи; проаналізовано досягнення харківських лінгвістів у порівняльно-історичному мовознавстві, зокрема послідовність та ефективність дотримання принципів історизму, причиновості, системності та загального зв’язку явищ під час вивчення історико-фонетичних явищ у східнослов’янських мовах. Матеріали посібника можуть бути використані як здобувачами-філологами, так і викладачами-словесниками, а також усіма, хто цікавиться історією компаративістики. | ru_RU |
dc.publisher | Вид-во Б. І. Маторіна | ru_RU |
dc.subject | мовознавство українське | ru_RU |
dc.subject | принцип історизму | ru_RU |
dc.subject | принцип причиновасті | ru_RU |
dc.subject | принцип системності | ru_RU |
dc.subject | принцип загального зв'язку явищ | ru_RU |
dc.subject | Харківська лінгвістична школа | ru_RU |
dc.subject | історичний метод | ru_RU |
dc.subject | розвиток мови | ru_RU |
dc.subject | Бодуен де Куртене І. О. | ru_RU |
dc.subject | Булаховський Л. А. | ru_RU |
dc.subject | Головацький Я. Ф. | ru_RU |
dc.subject | Гумбольдт В. | ru_RU |
dc.subject | Даль В. І. | ru_RU |
dc.subject | Житецький П. Г. | ru_RU |
dc.subject | Потебня О. О. | ru_RU |
dc.subject | Срезневський І. І. | ru_RU |
dc.subject | Фортунатов П. Ф. | ru_RU |
dc.subject | Шахматов О. О. | ru_RU |
dc.title | Порівняльно-історичний метод в українському мовознавстві: Харківська лінгвістична школа | ru_RU |
dc.title.alternative | навч. посіб. | ru_RU |
dc.type | Book | ru_RU |
Располагается в коллекциях: | Навчальні видання |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Глущенко В.А., Орел А.С. Порівняльно-історичний метод.pdf | 568,65 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.