Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/759
Title: | Навчальна «пастка» як методичний прийом активізації розумової діяльності здобувачів освіти |
Other Titles: | Training trap as a methodical method of activating mental activities of educators |
Authors: | Лимарєва, Ю.М Масич, В.В. Турка, В.М. |
Keywords: | навчальний процес методичний прийом розумова діяльність активність запитання вмотивованість |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Донбаський державний педагогічний університет |
Series/Report no.: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 12;127-133 |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню проблеми активізації розумової діяльності здобувачів освіти через використання проблемних завдань, що містять помилки та протиріччя. Розглянуто приклади, що дають підстави учителю самостійно варіювати рівень складності та форми подачі матеріалу з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Розкрито можливості формування компетентностей для подолання шаблонних алгоритмічних підходів до вирішення фізичної задачі. |
Description: | The article is devoted to the study of the problem of activating the mental activity of students through the use of problematic tasks that contain errors and contradictions. Examples are given that give teachers a reason to independently vary the level of complexity and forms of presentation of the material, taking into account the individual characteristics of students. Possibilities of formation of competences for overcoming of standard algorithmic approaches to the decision of a physical problem are proved. |
URI: | http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/759 |
ISBN: | 978-966-1554-82-4 |
ISSN: | 2413-2667 |
Appears in Collections: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 12 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pp127-133.pdf | 636,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.