Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/155
Title: Зміст курсу історії України у вищій школі в умовах сучасної методології історіописання
Authors: Баклашова, Т. М.
Шейкаш, А. О.
Keywords: курс історії України
вища освіта
зміст навчання
методологія
антропологізація
Issue Date: 2019
Abstract: Статтю присвячено вивченню необхідності змістовного оновлення курсу історії України у вищій школі у відповідності до сучасних методологічних вимог. В якості основоположного методологічного підходу визначено принцип антропологізації історичного знання. З’ясовано основні напрями оновлення змісту викладання історії у вищій школі у відповідності до названого підходу. Визначено основні можливості застосування вказаного методологічного підходу до розробки змісту курсу історії України та вста- новлено, які саме перспективи він відкриває. Досліджено можливості розвитку навчальної мотивації, формування загальних та спеціальних компетентностей, закріплення світоглядних установок студентів за допомогою оновлення змісту курсу історії України у відповідності до вимог принципу антропологізації. Визначено перспективи подальших досліджень у вказаному напрямі.
Description: Постановка проблеми. Сучасна історіографія в умовах глобалізації та постмо- дерну виступає не стільки сферою наукового знання, скільки частиною суспільної практики. Історіографія є важливим засобом творення сус- пільством власної історичної пам’яті як частини спільної системи цінностей. На відміну від попе- редніх часів, сьогодні кожний член суспільства виступає активним суб’єктом творення власної спільноти, в тому числі і в частині уявлень про спільне минуле. При цьому головною умовою для успішної життєдіяльності особистості сьогодні визнається можливість її саморозвитку та повноцінної реалізації власних можливостей. Це, в свою ергу, вимагає від особистості активної участі в суспільному житті, усвідомленої громадянської позиції, відповідальності за існування держави. Відповідно одним із головних завдань сучасної вищої освіти є формування й розвиток у молодої людини необхідних для самореалізації в суспіль- стві знань, навичок та рис особистості. У відпо- відності до цих завдань освітній процес сучасної вищої школи повинний бути організованим не лише як засвоєння суми знань, а насамперед як процес формування системи компетентностей, необхідних для повноцінного становлення май- бутнього професіонала та успішної життєвої са- мореалізації індивідуума.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/155
Appears in Collections:Наукові публікації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.