Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/379
Title: Про доцільність вивчення теореми Фалеса у шкільному курсі геометрії
Other Titles: On the expediency of studying of Thales’ Theorem in the schol course of Geometry
Authors: Плахотник, М.В.
Keywords: теорема Пiфагора
теорема Фалеса
метод координат
подiбнiсть трикутникiв
Issue Date: 2016
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 6;113-132
Abstract: Ми звертаємо увагу на те, що належне використання методу координат дозволить набагато спростити розумiння як природностi, так i деталей доведення важливих тверджень, для яких при дiючому пiдходi використовується теорема Фалеса – теореми Пiфагора, введення тригонометричних функцiй гострого кута та доведення ознак подiбностi трикутникiв.
Description: We claim that the proper use of the Cartesian method admits to simplify a lot as understanding of the naturalness, as the details of the proof of the important statements, which in nowadays approach use the Thale’s Theorem: Pythagorean rule, trigonometric functions of the acute angle, and similarity of triangles.
URI: http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/379
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_pp_113.pdf376,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.