Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/379
Title: | Про доцільність вивчення теореми Фалеса у шкільному курсі геометрії |
Other Titles: | On the expediency of studying of Thales’ Theorem in the schol course of Geometry |
Authors: | Плахотник, М.В. |
Keywords: | теорема Пiфагора теорема Фалеса метод координат подiбнiсть трикутникiв |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Донбаський державний педагогічний університет |
Series/Report no.: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 6;113-132 |
Abstract: | Ми звертаємо увагу на те, що належне використання методу координат дозволить набагато спростити розумiння як природностi, так i деталей доведення важливих тверджень, для яких при дiючому пiдходi використовується теорема Фалеса – теореми Пiфагора, введення тригонометричних функцiй гострого кута та доведення ознак подiбностi трикутникiв. |
Description: | We claim that the proper use of the Cartesian method admits to simplify a lot as understanding of the naturalness, as the details of the proof of the important statements, which in nowadays approach use the Thale’s Theorem: Pythagorean rule, trigonometric functions of the acute angle, and similarity of triangles. |
URI: | http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/379 |
ISSN: | 2413-2667 |
Appears in Collections: | Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_pp_113.pdf | 376,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.