Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/753
Title: Дидактичні ігри, як засіб ефективного засвоєння знань та вмінь учнів на уроках математики 7-9 класів
Other Titles: Didactic games as a means of effective acquisition of knowledge and skills of students in mathematics lessons of 7-9 grades
Authors: Беседiн, Б.Б.
Соколова, О.В.
Keywords: ігрова діяльність
гра
дидактична гра
навчальний метод
структурні елементи
Issue Date: 2022
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 12;82-88
Abstract: У даній статті розглянута теорія дидактичних ігор, їх використання під час уроків математики в закладах середньої освіти. В ній описано структурні складові дидактичної гри, а також висвітлено актуальність даного методу та ігрових елементів, представлено один з варіантів гри на уроці математики у 8 класі та практичні рекомендації щодо застосування цього методу.
Description: This article considers the theory of didactic games, their use during mathematics lessons in schools. It describes the structural components of the didactic game, as well as highlights the relevance of this method and game elements, presents one of the options for the game in mathematics lessons in 8th grade and practical recommendations for the use of this method
URI: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/753
ISBN: 978-966-1554-82-4
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pp082-088.pdf1,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.