Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/775
Title: Проєктна діяльність як засіб реалізації STEAM освіти в старшій школі
Other Titles: Project activity as a mean of implementing STEAM education in high school
Authors: Кайдан, Н.В.
Ходика, Х.В.
Keywords: STEM-освіта
проєкт
проєктна діяльність
старша школа
Issue Date: 2023
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Citation: Кайдан Н.В., Ходика Х.В. Проєктна діяльність як засіб реалізації STEAM освіти в старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2023. Вип. 13. С. 79–84. ttps://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079132023295359
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13;79-84
Abstract: Статтю присвячено полідисциплінарному підходу до вивчення природничо-математичних дисциплін – STEAM-освіті, впровадження якої, на даний момент, є однією з актуальних проблем в системі освіти Україні. Увагу зосереджено на проєктному методі – одному з найбільш перспективних засобів реалізації STEAM-освіти у сучасній школі. Зокрема, висвітлено практичні питання реалізації STEAM-освіти у старшій школі, на прикладі STEAM-проєкту «Козацькі клейноди – святині українського народу». Виокремлено основні значущі елементи проєкту та описано етапи його реалізації.
Description: Nataliia V. Kaidan, Khrystyna V. Khodyka Donbas State Pedagogical University, Sloviansk, Ukraine; «Technical University «METINVEST POLYTECHNIC», METINVEST HOLDING LLC, Zaporizhzhia, Ukraine. Project activity as a mean of implementing STEAM education in high school The article is devoted to a multidisciplinary approach to the study of natural and mathematical disciplines called STEAM education, the implementation of which is currently one of the most relevant problems in the Ukrainian education system. The attention is focused on the project method which is one of the most promising means of implementing STEAM education in a modern school. In particular, the practical issues of implementing STEAM education in high school are highlighted, using the example of the STEAM project "Cossack Kleinodes - the sacred objects of the Ukrainian people". The main significant elements of the project are highlighted and the stages of its implementation are described. Keywords: STEM education, project, project activity, high school.
URI: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/775
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pp_079-084.pdf321,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.