Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/295
Title: Організація свідомого підходу до вивчення фізики у старшій школі
Other Titles: Organization of a conscious approach to the study of physics in high school
Authors: Лимарєва, Ю.М.
Хатулева, В.О.
Keywords: навчальний процес
фiзичний експеримент
експериментальна задача
дослiд
свiдомiсть
самостiйнiсть
мотивацiя
Issue Date: 2018
Publisher: Донбаський державний педагогічний університет
Series/Report no.: Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 8;180-185
Abstract: Стаття присвячена дослiдженню проблем формування навичок свiдомого навчання в курсi фiзики старшої школи. Розглянуто можливi прийоми їх вирiшення на сучасному етапi розвитку шкiльної освiти. Зазначений дiяльнiсний пiдхiд до набуття знань формує впевненiсть особистостi у цiлiсностi та пiзнаваностi науки. Визначенi пiдходи дозволяють засобами фiзики розвивати в учнiв стiйкi навички до самоосвiти та подальшого навчання впродовж життя.
Description: The article is devoted to research of problems of formation of skills of conscious learning in the course of physics of high school. Possible methods of their solutionat the present stage of school education development are considered. This activity approach to the acquisition of knowledge forms the confidence of the individual in the integrity and knowledge of science. The identified approaches allow physics to develop students with sustainable skills for self-education and further lifelong learning.
URI: http://ddpu.edu.ua:8083/ddpu/handle/123456789/295
ISSN: 2413-2667
Appears in Collections:Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pp_180-185.pdf155,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.